Има начин да впрегнете метаболизма си и да отслабнете без глад – последвайте примера на манекенките в Ню Йорк

Ако се разходите из супермаркетите в Манхатън, Ню Йорк, ще видите, че всяка втора не, а всяка първа стройна красавица е минала през стелажите с грейпфрути. Освен ако ценните плодове не са свършили, което напоследък често се случва, разказва Ирена Милянкова, модел в Ню Йорк. 23-годишната манекенка отскоро живее в САЩ, но вече е заразена от американската мания по здравословен начин на живот и... от най-новата супер диета с розов грейпфрут и чай от глухарче. Тя е толкова нова, че все още никой не е успял да издаде книга за нея, твърди британското издание на ELLE.

Ние решихме да проверим дали наистина диетата е толкова ефикасна и толкова нашумяла, колкото твърдят колегите, и се свързахме с българската манекенка Ирена. Тя ни разказа малко повече за американската рецепта, която научила от свои колежки на подиума.

Диетата е проста: изяждате половин розов грейпфрут преди всяко хранене и изпивате чаша чай от глухарче (стрък или корен) за десерт. Резултатът – метаболизмът ви се ускорява като изстребител.
Глухарчето е супер диуретик – манекенките отдавна се възползват от него преди ревюта, за да не задържат и капчица вода в организма си и да не изглеждат подпухнали и подути. Растението стимулира дейността на червата и помага на черния дроб да преработва мазнините. У нас рядко се намира чай от глухарче по билковите аптеки, но лесно се приготвя в домашни условия от стръкове или изсушени корени на растението. Грейпфрутът също е високоценен плод от диетолозите. Слабокалоричен, неговият сок стимулира топенето на мазнини, а последните проучвания сочат, че редовната му консумация преди хранене предотвратява трупането на мазнини в черния дроб.

Комбинацията от грейпфрут с чай от глухарче има невероятен ефект, убеждава ни Ирена. Вярно, че чаят е малко горчив, но на фона на лишенията, на които самата тя се е подлагала, преди да научи за новата диета (без любимия шоколад с бадеми и вкусните курабийки в събота сутрин!), три чаши чай на ден са нищо. Не се гладува, но не е желателно и да се прекалява с висококалоричните храни. Спокойно можеш да изпиеш кафето си със захар (вместо с подсладител) и да се насладиш на любимата си бисквитена торта, без да броиш калориите.

Ефектът от диетата е сравнително бърз, твърдят специалисти. Ирена трудно се наема да съди по себе си, защото тя не е била с наднормено тегло, но използва диетата като лесен начин да поддържа манекенските си мерки без глад и лишения. Нейна приятелка – американка, обаче свалила 4 кг още през първата седмица. Лекарите й обяснили, че най-вероятно преди това е имала склонност да задържа повече вода и в първите дни организмът се е освободил от излишната течност. При подобна диета, посъветвали я специалистите, не бива да се спира приемането на течности – напротив, поне по 2 л вода дневно, за да не се обезводним. Освен това водата също топи мазнини.

Още шест изпитани метода
от дневника на манекенките в Европа


    Лимонадена диета
    Подобна е на диетата с грейпфрут, но е много по-кратка и съответно по-строга. Трябва да се приложи за 10-15 дни, през които не консумирате никаква храна и дори витамини – само специално приготвен лимонов сок: половин изцеден лимон, една лъжичка кленов сироп, щипка лютив червен пипер и една чаша минерална вода (без флуор или с много ниско съдържание). Изпива се между 6 и 12 чаши дневно.
    Резултат: метаболизмът ви се ускорява невероятно и така започвате да топите мазнини много бързо.
    Недостатък: през първите дни изпитвате вълчи глад, но постепенно свиквате.
    Подходяща за жени, които могат да устоят на глад.

    С джинджифил
    Консумира се малко или почти никаква храна с цел организмът да се пречисти от токсините. Режимът продължава от 3 дни до седмица не повече. През това време е препоръчително да се пият много сокове от прясно изцедени плодове, като моделите добавят към тях джинджифил за повече енергия.
    Резултат: кожата изглежда по-свежа, а пречистеният черен дроб ускорява метаболизма на мазнините в организма, ефектът от което се усеща след десетина дни.
    Недостатък: чувствате непрестанен глад, което ви се отразява зле на нервите - избягвайте да прилагате тази диета по време на почивка.
    Подходяща за жени, които издържат на глад кратко.

    За тънка талия
    Пет средно големи порции месо на ден (желателно пилешко), от 500 до 1000 мг витамин С, разпределени в три или четири приема (окислява мазнините и те се разграждат по-бързо), 2 л вода дневно.
    Резултат: намалява талията и мазнините в областта на корема, полезна е и за кожата.
    Недостатък: менюто ви е еднообразно, което се превръща в проблем още на втория или третия ден.
    Подходяща за жени, които сядат на маса повече от обичайните три пъти на ден.

    Без повторения
    Шокирайте метаболизма си, като всеки път в менюто си включвате различни храни. В продължение на седмица не бива да има повторения.
    Резултат: повече енергия и по-тънка талия.
    Недостатък: понякога е трудно за фантазията да измисли толкова различни ястия в продължение на седмица.
    Подходяща за лакомници, които обичат да експериментират в кухнята (или в ресторантите).

    Люто меню
    Наблегнете на зеленчуците, като ги съчетавате с люти подправки и сосове.
    Пикантните зеленчукови супи са добро решение. Гарнирани с черен пипер, джинджифил и чили – все съставки, за които се твърди, че ускоряват метаболизма. Но не прекалявайте с лютото, за да не увредите черния дроб!
    Резултат: увеличава метаболизма с до 25%, което означава по-бързо горене на мазнини.
    Недостатък: пикантните храни увеличават апетита, а зеленчуците невинаги го задоволяват.
    Подходяща за жени, които предпочитат пикантни храни.

    Със зелен чай
    Класическо решение. Вместо да намалявате драстично количеството храна, трябва само да пиете по чаша зелен чай с всяко ядене. Някои специалисти препоръчват това да става преди хранене, но повечето манекенки пият чая си на финала – първо, има по-добър ефект върху храносмилателната система, и, второ, помага за намаляване на тежестта в стомаха след ядене. 4-5 чаши на ден са достатъчни, като последната трябва да е преди лягане.
    Резултат: потиска апетита и увеличава метаболизма.
    Недостатък: не дава бързи резултати.
    Подходяща за жени, които искат да поддържат теглото си, а не да отслабват драстично.